Kernefortællingen
Find kernen i din virksomhed, skab konsistens i dit brand og spar tid i kommunikationsarbejdet.
Hvad er en kernefortælling?
En kernefortælling beskriver hvem din virksomhed er, hvad I laver, hvordan I laver jeres forretninger, hvad virksomhedens eventuelle formål er og hvilke kunder, virksomheden lever af.
Nogle kalder det også en kernefortælling for core strategy, core messaging eller grundfortælling.
Men ligegyldigt navnet er en kernefortælling essentiel for at skabe et kommunikationsmæssigt fundament for en virksomhed. En kernefortælling kan indeholde forskellige ting, men bliver rigtig brugbar, når den indeholder virksomhedens mission, vision, formål, værdier og værditilbud.
En kernefortælling er et essentielt fundament, som du kan bygge virksomhedens kommunikation og brand ud fra.
Der er tre fordele ved at have en kernefortælling:
Den gør virksomhedens kommunikation ensartet
Med en kernefortælling ved du til en hver tid, hvordan du skal beskrive virksomheden på tværs af kanaler og platforme.Den er med til at skabe virksomhedens brand
Når man arbejder så dybt med kernen af en virksomhed, får man sat ord, hvordan virksomhedens produkter eller ydelser adskiller sig fra konkurrentens. Det er et rigtig godt afsæt for at kunne fortælle klart og præcist hvorfor kunderne skal vælge jer og jeres produkter.Den sparer dig tid!
Ja, det er næsten for godt til at være sandt, men en god kernefortælling betyder, at du ikke konstant skal finde på formuleringer eller begreber, der beskriver virksomheden. Derimod kan du gå tilbage til dit dokument og finde formuleringerne lige der.
Har du brug for at spare tid og skabe ensartethed i kommunikationen?
Hent en gratis tjekliste til virksomhedens kernefortælling
⋆
Hent en gratis tjekliste til virksomhedens kernefortælling ⋆
Brug for inspiration til din kernefortælling?
Hent en gratis tjekliste.
Spar tid med en kernefortælling i din virksomhed
-
Værktøjerne til at skabe virksomhedens kernefortælling i det tempo, der passer til virksomheden
Muligheden for at skabe fortællingen uden, at du har brug for at hyre folk ude fra.
Tid til at fokusere på de vigtige kommunikationsopgaver, fordi du ikke skal opfinde den dybe tallerken, hver gang du skal beskrive virksomheden.
-
Et digitalt kit med en række filer, der giver dig redskaberne til at skabe en stærk fortælling med mission, vision, værdier og værditilbud.